صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

نوشیدن الکل برای سالم ماندن؟ علم اینگونه پاسخ میدهد

 بلاگ    ۱۴۰۰/۱۱/۲۶  چاپ
نوشیدن الکل برای سالم ماندن؟ علم اینگونه پاسخ میدهد

بر اساس مطالعه جدیدی که در دوم نوامبر 2021 در PLOS Medicine توسط اولریش جان از دانشگاه منتشر شد، افزایش خطر مرگ و میر در میان افرادی که از الکل پرهیز می کنند تا حد زیادی ممکن است با عوامل دیگری از جمله مشکلات قبلی یا مواد مخدر، سیگار کشیدن روزانه و سلامت کلی مرتبط باشد.

مطالعات قبلی نشان داده است که افرادی که از الکل خودداری می کنند نسبت به افرادی که مقادیر کم تا متوسط ​​الکل می نوشند، میزان مرگ و میر بیشتری دارند. در مطالعه جدید، محققان از داده‌های نمونه تصادفی 4028 بزرگسال آلمانی استفاده کردند که در یک مصاحبه استاندارد بین سال‌های 1996 تا 1997، زمانی که شرکت‌کنندگان 18 تا 64 ساله بودند، شرکت کرده بودند. داده های پایه در مورد نوشیدن الکل در 12 ماه قبل از مصاحبه، و همچنین اطلاعات دیگری در مورد سلامت، مصرف الکل و مواد مخدر در دسترس بودند.



نویسندگان می‌گویند: «نتایج این دیدگاه را تأیید می‌کند که افرادی در جوامعی که در حال حاضر از الکل پرهیز می‌کنند، لزوماً زمان بقای کوتاه‌تری نسبت به جوامعی با مصرف کم تا متوسط ​​الکل ندارند.» «یافته‌ها مخالف توصیه‌های مصرف الکل به دلایل سلامتی هستند.»

جان می افزاید: «از مدت ها پیش فرض بر این بود که مصرف کم تا متوسط ​​الکل ممکن است اثرات مثبتی بر سلامت داشته باشد، بر اساس این یافته که به نظر می رسد افرادی که الکل مصرف نمی کنند زودتر از مصرف کنندگان کم تا متوسط ​​می میرند. ما متوجه شدیم که اکثریت پرهیز کنندگان در سابقه خود دارای مشکلات الکل یا مواد مخدر، مصرف خطرناک الکل، سیگار کشیدن روزانه یا سلامتی منصفانه تا ضعیف بوده اند، به عنوان مثال عواملی که مرگ زودهنگام را پیش بینی می کنند.

Halza

برچسب ها:  الکل  سلامت  بیماری