صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

 Bacteroides

باکتری های روده انسان برای اشتراک ویتامین B12 رابطه جنسی دارند!

 بلاگ    ۱۴۰۰/۱۱/۲۶  چاپ
باکتری های روده انسان برای اشتراک ویتامین B12 رابطه جنسی دارند!
باکتری های روده شما به اندازه شما به ویتامین B12 نیاز دارند. اگرچه DNA معمولاً از والدین به فرزند منتقل می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که باکتری‌های روده ژن‌ها را از طریق "جنس" منتقل می‌کنند تا ویتامین‌های خود را دریافت کنند.

بدون ویتامین B12، اکثر انواع سلول های زنده نمی توانند کار کنند. در نتیجه رقابت شدیدی برای آن در طبیعت وجود دارد. یک مطالعه جدید UC Riverside نشان می دهد که میکروب های مفید روده توانایی به دست آوردن این منبع ارزشمند را از طریق فرآیندی به نام جنسیت باکتریایی با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

پاتریک دگنان، میکروبیولوژیست UCR و سرپرست این مطالعه، گفت: «این فرآیند شامل یک سلول است که لوله ای را تشکیل می دهد که DNA می تواند از طریق آن به سلول دیگر منتقل شود. انگار دو انسان رابطه جنسی داشتند و حالا هر دو موهای قرمز دارند.

دانشمندان ده ها سال است که از این فرآیند و توانایی آن در انتقال آنچه به عنوان "ژن های پرش" بین موجودات زنده یاد می شود، می دانند. تاکنون، اکثر نمونه‌های مورد مطالعه مسئول کمک به زنده ماندن سلول‌های باکتریایی هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بوده‌اند.



ما در مورد این مطالعه هیجان زده هستیم زیرا نشان می دهد که این فرآیند فقط برای مقاومت آنتی بیوتیکی نیست. دگنان گفت: تبادل افقی ژن بین میکروب‌ها احتمالاً برای هر چیزی که توانایی آنها را برای بقا افزایش می‌دهد، از جمله اشتراک ویتامین B12 استفاده می‌شود.

پیش از این، دگنان روی پروژه ای کار می کرد که در آن او و همکارانش یک ناقل مهم را که مسئول انتقال B12 به سلول های میکروبی روده بود، شناسایی کردند. اخیراً، او در حال مطالعه ژن‌های پرش بود و سعی می‌کرد تشخیص دهد که آنها چه نوع اطلاعاتی را منتقل می‌کنند. دگنان به سرعت حامل های ویتامین B12 را به عنوان محموله تشخیص داد.

دگنان و تیمش برای نشان دادن آنچه مشکوک بودند، باکتری‌هایی را که می‌توانستند B12 را انتقال دهند و برخی که نمی‌توانستند، مخلوط کردند. قرار گرفتن روی یک ظرف با هم به باکتری ها فرصتی داد تا لوله ای به نام سیکس پیلوس تشکیل دهند که انتقال را تسهیل می کند. پس از آن، آنها شناسایی کردند که باکتری هایی که قبلا قادر به انتقال B12 نبودند، همگی هنوز زنده بودند و ژن هایی را با توانایی انتقال B12 به دست آورده بودند.

آنها آزمایش دومی را انجام دادند که کل ژنوم باکتری را بررسی کرد.

در یک موجود زنده، ما می توانیم نوارهایی از DNA را ببینیم که مانند اثر انگشت هستند. دگنان گفت: دریافت‌کنندگان ناقل B12 یک نوار اضافی داشتند که DNA جدیدی را که از یک اهداکننده دریافت کرده بودند نشان می‌داد.

این آزمایش نه تنها در لوله های آزمایش، بلکه در داخل موش ها نیز موفقیت آمیز بود.



نوع باکتری مفید روده مورد استفاده در این مطالعه Bacteroides هستند که در روده بزرگ اکثر افراد ساکن هستند. یکی از مهم ترین خدمات آنها به انسان، تجزیه کربوهیدرات های پیچیده برای تولید انرژی است.

مولکول‌های بزرگ و طولانی سیب‌زمینی شیرین، لوبیا، غلات کامل و سبزیجات بدون این باکتری‌ها از بدن ما عبور می‌کنند. دگنان توضیح داد که آن‌ها را خراب می‌کنند تا بتوانیم از آنها انرژی بگیریم.

باکتری‌ها، همراه با سایر باکتری‌ها، همچنین به روده ما یک لایه مانع می‌دهند که می‌تواند به جلوگیری از حمله پاتوژن‌ها کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات قبلی به سرپرستی یکی از نویسندگان، Ansel Hsiao، همچنین در UC Riverside، نشان می دهد که برخی از انسان ها جوامعی از میکروب ها را در روده خود دارند که آنها را در برابر وبا مقاوم تر می کند.

با توجه به خدمات مهمی که انجام می دهند، یادگیری نحوه سالم نگه داشتن این باکتری ها نیز می تواند به نفع مردم باشد.

دگنان گفت: "هیچ راهی برای داشتن یک میکروبیوم سالم وجود ندارد، اما به طور کلی، داشتن یک جامعه متنوع از باکتری های بی هوازی یک چیز سالم است و می تواند اثرات مفیدی داشته باشد."

Healthline
برچسب ها:  باکتری  ویتامین  بدن