صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۰/۹/۷

 آکرولئین، کروتون آلدئید و استایرن

قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی موجود در هوا ممکن است فشار خون را افزایش دهد

 بلاگ    ۱۴۰۰/۹/۷  چاپ
قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی موجود در هوا ممکن است فشار خون را افزایش دهد
آکرولئین، کروتون آلدئید و استایرن، ترکیباتی هستند که در همه چیز از دود سیگار گرفته تا پلاستیک یافت می‌شوند،که با اندازه‌گیری فشار خون بالاتر برای هر دو اعداد سیستولیک و دیاستولیک مرتبط هستند.

Katlyn E. McGraw محقق ارشد در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا در نیویورک، می‌گوید: «آکرولئین یک ماده شیمیایی سمی قلبی شناخته شده است و استایرن یک سیگنال مسبب با فشار خون دیاستولیک (فشارخون بالا) دارد. ما اثراتی را در سیستم عروقی در مطالعات دیگر با آکرولئین و کروتونالدئید مشاهده کرده ایم.



برای تحقیق جدید که روز شنبه در کنفرانس جلسات علمی مجازی انجمن قلب آمریکا ارائه شد، مک‌گرو و همکارانش رابطه بین قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی فرار یا VOCs و فشار خون را در میان 778 غیرسیگاری در قلب جکسون بررسی کردند.در یک مطالعه طولانی مدت بر روی ساکنان سیاه پوست در می سی سی پی. یافته‌ها تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شوند، مقدماتی در نظر گرفته می‌شوند.

VOC ها گازهایی هستند که توسط بسیاری از اقلام رایج مانند محصولات تمیز کننده، رنگ، سیگار، اگزوز خودرو، آفت کش ها و سایر مواد منتشر می شوند. قرار گرفتن در معرض VOCs با تحریک گوش، بینی و گلو مرتبط است. سردرد؛ حالت تهوع؛ آسیب سیستم عصبی؛ و سرطان با توجه به مطالعات آژانس حفاظت از محیط زیست، نشان می دهد که سطوح VOC در داخل ساختمان به طور مداوم بالاتر از سطوح بیرونی است.

قرار گرفتن در معرض ذرات ریز مانند آلودگی موتور خودروها، یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی است. اما اثرات VOC های غیر ذره ای بر سلامت قلب کمتر اثر گذار است.

در مطالعه جدید، محققان از آزمایش ادرار برای شناسایی متابولیت های 17 VOC استفاده کردند. متابولیت ها محصولات جانبی زمانی هستند که بدن یک ماده را تجزیه می کند. آنها سن، جنس، شاخص توده بدنی، عملکرد کلیه، کلسترول، تری گلیسیرید و قرار گرفتن در معرض ذرات ریز شرکت کنندگان را تنظیم کردند. محققان همچنین بررسی کردند که آیا شرکت کنندگان، داروهای فشار خون مصرف می کنند یا دیابت دارند.



متابولیت های آکرولئین و کروتونالدئید به ترتیب با افزایش فشار خون سیستولیک 1.5 میلی گرم جیوه (میلی گرم جیوه) و 1.1 میلی متر جیوه همراه بودند. متابولیت استایرن با افزایش 0.5 میلی متر جیوه در فشار خون دیاستولیک مرتبط بود که پس از تجزیه و تحلیل بیشتر، اثرات کروتونالدئید و استایرن تنها در مردان مشاهده شد.

کافمن گفت: «اگر جامعه‌ای از افراد با مواجهه و فشار خون بالاتر در مقایسه با جامعه دیگری وجود دارد، در مجموع خطر حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی را که همگی تحت تأثیر فشار خون قرار دارند را افزایش می‌دهد.» 
دکتر سانجی راجاگوپالان، رئیس پزشکی قلب و عروق در بیمارستان‌های دانشگاهی موسسه قلب و عروق هرینگتون در کلیولند، گفت که اگرچه این مطالعه علت و معلولی را ثابت نمی‌کند، اما نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سه VOC خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را از طریق فشار خون بالا افزایش می‌دهد.

اما، او اضافه میکند نتایج می تواند تحت تأثیر محل زندگی شرکت کنندگان در مطالعات باشد . برای مثال، نزدیک بودن به یک بزرگراه با سطح بالایی از دود اگزوز خودروها.

راجاگوپالان که در تحقیق جدید شرکت نداشت، گفت: «آکرولئین می‌تواند با سایر VOCهایی که آن‌ها را تجزیه و تحلیل نکرده‌اند می تواند با سایر عوامل تعیین‌کننده مرتبط با قرار گرفتن در معرض آکرولئین مرتبط باشد». هزاران VOC و سایر مواد شیمیایی وجود دارد که همه با هم سفر می کنند.



مک گراو ادامه میدهد: رایج بودن VOCs در اطراف ما، باعث میشود که در هر کجا که باشیم در امان نباشیم. "برای اینکه سیگاری ها در داخل خانه سیگار نکشند. می توانید انواع محصولاتی را که در خانه خود استفاده می کنید کاهش دهید یا با باز کردن پنجره یا روشن کردن فن حمام خود در حین تمیز کردن، تهویه فضا را بهبود ببخشید."


گیتا تجهیز هیلدا