صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۰/۸/۱۸

 "کپسیکوم" معجزه ای برای تسکین درد!

معرفی چسب های ضد درد Hot Capsicum Plaster GTH

 بلاگ    ۱۴۰۰/۸/۱۸  چاپ
معرفی چسب های ضد درد Hot Capsicum Plaster GTH

اگر با درد زندگی می‌کنید، به خوبی می‌دانید که در بیشتر مواقع تحمل آن بسیار دشوار است. ممکن است نام Capsicum همان ماده ارزشمندی که مقادیر زیادی از آن در فلفل قرمز موجود میباشد را شنیده باشید. وقتی عصاره کپسیکوم با پوست ارتباط برقرار میکند موجب فرایندی شیمیایی میشود،به صورتی که با تغییر موقتی در روند پردازش درد، باعث تسکین درد و گرم شدن پوست میشود،این ماده فعال و معجزه آسا در انواع مختلف فلفل های تند موجود میباشد.

 کپیسیکوم بعد از تماس با پوست،در ابتدا باعث احساس سوزن سوزن شدن و گرما می‌شود که شما را از درد زمینه‌ای منحرف می‌کند. برخی این را ناراحت کننده می‌دانند اما برخی معتقدند که این فرایند درد آن‌ها را کاهش می‌دهد. بعد از چند هفته استفاده، احساس سوزش معمولاً کمتر حس می‌شود و فرد احساس درد کمتری میکند،کپسیکوم یک ماده شیمیایی بنام P را که سیگنال‌های درد را به مغز می‌فرستند کاهش می‌دهد. بنابراین معمولاً یک یا دو هفته طول می‌کشد تا حداکثر بهبودی را بعد از استفاده از این چسب داشته باشید.

در زمان های قدیم اجداد ما از عصاره فلفل تند برای تسکین درد استفاده میکردند، همچنین در بسیاری از بیمارستانهای آن زمان از این روش استفاده میشد،بدین صورت که ابتدا عصاره فلفل تند را بر روی یک تکه پارچه قرار میدادند و ساعتها آن را میبستند که در کنار مشکلات پوستی و حساسیت های آلرژی که به بار می آمد در نهایت باعث کاهش قابل توجهی در ناحیه مورد نظر میشد.

Hot Capsicum Plaster GTH

 یک مسکن موضعی است که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد. این چسب با استفاده از مکانیسمی که در بالا توضیح داده شد اثر میکند.این محصول حاوی مقداری کپسیکوم است، عنصری که باعث تندی فلفل قرمز میباشد و می‌تواند برای تسکین درد و گرفتگی در مفاصل مختلف و همچنین تسکین میزان درد عضلات مورد استفاده قرار گیرد.

مانند بسیاری از مسکن‌ها، تاثیر تسکین چسب کپسیکوم به صورت موقتی است و نمیتوان آن را برای درمان دائم استفاده کرد. این بدان معنا است که چسب باید به مدت حداکثر 8 ساعت نسبت به شدت درد در ساعتهای مختلف استفاده شود و در استفاده بیش از اندازه از این محصول باید دقت کرد،زیاده روی در مصرف این محصول باعث التهاب های پوستی شدیدی میشود، با این حال، به طور معمول چسب کپسیکوم برای اثر بخشی بهتر به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و برای انجام فعالیت های ورزشی خود باید کمی صبور باشید و بعد از استفاده از چسب به تمرین خود برای چند ساعت ادامه ندهید.

این چسب همچنین یک مسکن خیلی خوب محسوب می‌شود و دارای خواصی است که با کاهش التهاب های ناشی از درد در قسمت مورد نظر میشود. خواص عصاره کپسیکوم موجود در فلفل قرمز باعث گرم شدن ناحیه درد می‌شود و در عین حال حضور انتقال دهنده عصبی معروف به ماده P را کاهش می‌دهد. این به نوبه خود میزان درد احساس شده توسط بیمار را به حداقل می‌رساند در حالی که به پوست و لایه‌های زیرین بافت احساسی دلپذیر و گرمی می‌کنند.





موارد استفاده:


در برخی از موارد درد ها و گرفتگی های عضلانی و مفصلی میتوان از  مسکن‌های موقت مانند چسبهای کپسیکوم  استفاده کرد، آن را به آرامی به محل درد بچسبانید و تا چند ساعت از شر درد خلاص شوید.

چسب کپسیکوم را میتوان برای موارد زیر استفاده کرد:

+ کمر درد 
+ نقرس
+ درد مفصل مانند درد زانو
+ نوروپاتی
+ آرتروز
+ روماتیسم مفصلی
+ تاندونیت مانند آرنج تنیس بازان

اگر چه همه به مقدار اثر بخش بودن چسبهای کپسیکوم مطمن نیستند،اما با استفاده از این محصول به راحتی و در یک مدت زمان کوتاه میتوانید از شر دردهای عضلانی و گرفتگی های آزار دهنده خلاص شوید.