صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۱/۷/۱۹

غمگین بودن و تنهایی بیشتر از سیگار پیری را تسریع می کند

 بلاگ    ۱۴۰۱/۷/۱۹  چاپ
غمگین بودن و تنهایی بیشتر از سیگار پیری را تسریع می کند

Deep Longevity شکاف بین مفاهیم پیری بیولوژیکی و روانی را پر کرده است. با توجه به ساعت جدید سالمندی، سلامت روان آسیب پذیر در مقایسه با تعدادی از شرایط بهداشتی و استعمال دخانیات تأثیر قوی تری بر سرعت پیری دارد.

با افزایش سن، آسیب های مولکولی انباشته می شود و به ایجاد ضعف و بیماری های جدی مرتبط با پیری کمک می کند. این فرآیندهای مولکولی در برخی افراد شدیدتر از سایرین است و در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کند که معمولاً پیری تسریع شده نامیده می‌شود.

خوشبختانه، با استفاده از مدل‌های دیجیتالی پیری (ساعت‌های پیری) می‌توان سرعت افزایش سن را قبل از آشکار شدن پیامدهای فاجعه‌بار آن تشخیص داد. این مدل ها همچنین می توانند برای استخراج درمان های ضد پیری در سطوح فردی و جمعیتی مورد استفاده قرار گیرند.



بر اساس آخرین مقاله منتشر شده در ژورنال Aging-US، هر درمان ضد پیری باید به همان اندازه که سلامت جسمی فرد باشد، بر سلامت روان فرد نیز تمرکز کند. یک همکاری بین‌المللی به رهبری Deep Longevity با دانشمندان آمریکایی و چینی تأثیرات تنهایی، احساس ناراحتی یا خواب بی‌قرار را بر سرعت پیری اندازه‌گیری کرده و آن را قابل توجه است.

یک ساعت پیری جدید که با خون و داده های بیومتریک 11914 بزرگسال چینی آموزش و تأیید شده است، در مقاله علمی ارائه شده است. این اولین ساعت پیری است که به طور انحصاری بر روی یک گروه چینی با چنین حجمی آموزش داده شده است.

شتاب پیری در افراد دارای سابقه سکته مغزی، بیماری های کبدی و ریوی، افراد سیگاری و جالب تر از همه، افرادی که در وضعیت روانی آسیب پذیر بودند، مشاهده شد. در واقع، نشان داده شد که احساس ناراحتی، ناامیدی و تنهایی باعث افزایش سن بیولوژیکی فرد نسبت به سیگار کشیدن می شود. زندگی در یک منطقه روستایی (به دلیل در دسترس بودن کم خدمات پزشکی) و مجرد بودن دو عامل اضافی مرتبط با روند پیری سریع هستند.