صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۱/۳/۱۷

نوشیدن قهوه با خطر مرگ کمتر مرتبط است!

 بلاگ    ۱۴۰۱/۳/۱۷  چاپ
نوشیدن قهوه با خطر مرگ کمتر مرتبط است!

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در ایالات متحده و جهان است. در واقع، طبق گفته انجمن ملی قهوه، 66 درصد از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند، که آن را به محبوب ترین نوشیدنی تبدیل می کند - حتی بیشتر از آب لوله کشی!

با این همه مصرف، خوشبختانه مطالعات به مزایای سلامتی احتمالی نوشیدن قهوه، از جمله ارتباط با خطر کمتر مرگ، پی برده اند.

محققان در این فکر بودند که آیا این ارتباط در مورد قهوه شیرین صادق است یا اینکه یک قاشق شکر از فواید آن می کاهد. این نتایج خبر خوبی برای کسانی بود که قهوه مصرف می‌کردند و آن را شیرین می‌پسندند، زیرا نشان داد که خطر مرگ برای مصرف‌کنندگان متوسط ​​قهوه بدون شیرینی و شکر کاهش می‌یابد.

یک مطالعه همگروهی جدید نشان داده است که در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، بزرگسالانی که مقادیر متوسطی (1.5 تا 3.5 فنجان در روز) قهوه شیرین نشده یا قهوه شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، در طول یک دوره پیگیری 7 ساله کمتر دچار مرگ می‌شوند. نتایج برای کسانی که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کردند کمتر واضح بود. این یافته ها در Annals of Internal Medicine منتشر شده است.



مطالعات قبلی با مشاهده اثرات سلامتی قهوه نشان داده است که مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ مرتبط است، اما بین قهوه شیرین نشده و قهوه مصرف شده با شکر یا شیرین کننده های مصنوعی تمایزی قائل نشد.

محققان دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین از داده‌های پرسشنامه رفتار سلامتی مطالعه Biobank بریتانیا برای ارزیابی ارتباط مصرف قهوه شیرین شده، شیرین مصنوعی و غیرشیرین با مرگ و میر همه علت‌ها و علت‌های خاص استفاده کردند. از بیش از 171000 شرکت‌کننده از بریتانیا بدون بیماری قلبی یا سرطان، چندین سؤال رفتاری رژیم غذایی و سلامتی برای تعیین عادات مصرف قهوه پرسیده شد.

نویسندگان دریافتند که در طول دوره پیگیری 7 ساله، شرکت‌کنندگانی که هر مقدار قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند، 16 تا 21 درصد کمتر از شرکت‌کنندگانی که قهوه ننوشیده‌اند، در معرض خطر مرگ بودند. آنها همچنین دریافتند شرکت‌کنندگانی که روزانه 1.5 تا 3.5 فنجان قهوه شیرین شده با شکر می‌نوشیدند، 29 تا 31 درصد کمتر از شرکت‌کنندگانی که قهوه نمی‌نوشیدند، احتمال مرگ داشتند. نویسندگان خاطرنشان کردند که بزرگسالانی که قهوه شیرین شده با شکر می نوشند به طور متوسط ​​تنها حدود 1 قاشق چای خوری شکر در هر فنجان قهوه اضافه می کنند. نتایج برای شرکت‌کنندگانی که از شیرین‌کننده‌های مصنوعی در قهوه خود استفاده می‌کردند، قطعی نبود.

یک سرمقاله همراه توسط ویراستاران Annals of Internal Medicine اشاره می‌کند که اگرچه قهوه دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند مزایای سلامتی را ممکن کند، متغیرهای مخدوش‌کننده از جمله تفاوت‌های سخت‌تر اندازه‌گیری در وضعیت اجتماعی-اقتصادی، رژیم غذایی و سایر عوامل سبک زندگی ممکن است بر یافته‌ها تأثیر بگذارد. نویسندگان می‌افزایند که داده‌های شرکت‌کننده حداقل 10 سال قدمت دارند و از کشوری جمع‌آوری شده‌اند که در آن چای یک نوشیدنی مشابه محبوب است. آنها هشدار می دهند که میانگین میزان قند روزانه به ازای هر فنجان قهوه ثبت شده در این تجزیه و تحلیل بسیار کمتر از نوشیدنی های ویژه در رستوران های زنجیره ای معروف قهوه است و بسیاری از مصرف کنندگان قهوه ممکن است آن را به جای سایر نوشیدنی ها بنوشند که مقایسه با افراد غیر نوشیدنی را دشوارتر می کند. .

بر اساس این داده‌ها، پزشکان می‌توانند به بیماران خود بگویند که نیازی نیست بیشتر قهوه‌نوش‌ها نوشیدنی را از رژیم غذایی خود حذف کنند، اما در مورد قهوه‌های مخصوص با کالری بالاتر محتاط باشند.