صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۱/۱/۲۷

سابقه آلرژی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق

 بلاگ    ۱۴۰۱/۱/۲۷  چاپ
سابقه آلرژی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق

داده‌های حاصل از بررسی سلامت نشان می‌دهد که بزرگسالان با سابقه اختلالات آلرژیک در معرض خطر افزایش فشار خون و بیماری عروق کرونر قلب هستند که بالاترین خطر در مردان بزرگسال سیاه‌پوست دیده می‌شود. این مطالعه در ACC آسیا 2022 همراه با کنفرانس بهار انجمن قلب و عروق کره در 15-16 آوریل 2022 ارائه شده است.

یانگ گو، دکترای بخش پوست در دانشگاه، گفت: «برای بیماران مبتلا به اختلالات آلرژیک، ارزیابی روتین فشار خون و معاینه معمول برای بیماری عروق کرونر قلب باید توسط پزشکان انجام شود تا اطمینان حاصل شود که درمان‌های اولیه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری عروق کرونر قلب انجام می‌شود.» موسسه پوست در بیمارستان شنژن دانشگاه پکن، دانشگاه شنژن پکن- مرکز پزشکی دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ، و نویسنده اصلی این مطالعه.

گوئو گفت، مطالعات قبلی ارتباط بین اختلالات آلرژیک و بیماری های قلبی عروقی را گزارش کرده اند که یافته های بحث برانگیز باقی مانده است. مطالعه حاضر با هدف تعیین اینکه آیا بزرگسالان مبتلا به اختلالات آلرژیک خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهند یا خیر.



این مطالعه از داده های سال 2012 از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت (NHIS) استفاده کرد که یک نظرسنجی مقطعی از جمعیت ایالات متحده است. گروه آلرژیک شامل بزرگسالان مبتلا به حداقل یک اختلال آلرژیک، از جمله آسم، آلرژی تنفسی، آلرژی گوارشی، حساسیت پوستی و سایر آلرژی ها بود. به طور کلی، این مطالعه شامل 34417 بزرگسال بود که بیش از نیمی از آنها زن و میانگین سنی 48.5 سال داشتند. گروه آلرژیک شامل 10045 بزرگسال بود. محققان سن، جنس، نژاد، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و شاخص توده بدن را تنظیم کردند. آنها همچنین زیر گروه های طبقه بندی شده توسط عوامل جمعیت شناختی را بررسی کردند.

محققان دریافتند سابقه اختلالات آلرژیک با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. در تجزیه و تحلیل های بیشتر، افراد با سابقه اختلالات آلرژیک بین سنین 18 تا 57 در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا بودند. خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در شرکت کنندگان در این مطالعه که بین 39 تا 57 سال، مرد و سیاهپوست/آفریقایی آمریکایی بودند، مشاهده شد. آسم بیشترین نقش را در خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب دارد.

گوئو گفت: "مطالعات همگروهی بزرگ بیشتر با پیگیری طولانی مدت برای تایید یافته های ما مورد نیاز است." "علاوه بر این، قدردانی از مکانیسم اساسی ممکن است به مدیریت آینده در چنین افرادی کمک کند."

ScienceDaily