صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۱/۱/۱۲

نوشیدن بیشتر قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است!

 بلاگ    ۱۴۰۱/۱/۱۲  چاپ
نوشیدن بیشتر قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است!

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Circulation: Heart Failure، مجله انجمن قلب آمریکا، اطلاعات رژیم غذایی حاصل از سه مطالعه بزرگ و شناخته شده بیماری قلبی نشان می دهد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه کافئین دار ممکن است خطر نارسایی قلبی را کاهش دهد.

بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و سکته مغزی از جمله مهم‌ترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در ایالات متحده هستند.

لیندا ون هورن، Ph.D., RD، پروفسور و رئیس بخش تغذیه پزشکی پیشگیرانه در می گوید: «مضرات و فواید نوشیدن قهوه به دلیل محبوبیت و فراوانی مصرف در سراسر جهان موضوعات مورد علاقه علمی مداوم بوده است. دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو و عضو کمیته تغذیه انجمن قلب آمریکا. "مطالعاتی که ارتباط با پیامدها را گزارش می‌دهند به دلیل ناسازگاری در ارزیابی رژیم غذایی و روش‌شناسی تحلیلی، و همچنین مشکلات ذاتی با دریافت رژیم غذایی گزارش‌شده توسط خود، نسبتاً محدود باقی می‌مانند."

کائو و همکارانش از یادگیری ماشینی از طریق پلتفرم پزشکی دقیق انجمن قلب آمریکا برای بررسی داده‌های گروه اصلی مطالعه قلب فرامینگهام استفاده کردند و آن‌ها را در برابر داده‌های مربوط به مطالعه خطر آترواسکلروز در جوامع و مطالعه سلامت قلب و عروق برای کمک به تأیید یافته‌های خود ارجاع دادند. هر مطالعه شامل حداقل 10 سال پیگیری بود، و در مجموع، این مطالعات اطلاعاتی را در مورد بیش از 21000 شرکت‌کننده بزرگسال آمریکایی ارائه کرد.

برای تجزیه و تحلیل نتایج نوشیدن قهوه کافئین دار، محققان مصرف را به صورت 0 فنجان در روز، 1 فنجان در روز، 2 فنجان در روز و ≥3 فنجان در روز طبقه بندی کردند. در این سه مطالعه، مصرف قهوه توسط خود گزارش شد و هیچ واحد اندازه گیری استانداردی در دسترس نبود.



تجزیه و تحلیل نشان داد:

در هر سه مطالعه، افرادی که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه کافئین دار را گزارش کردند، خطر نارسایی قلبی طولانی مدت کاهش یافته بود.
در مطالعات Framingham Heart و Health Cardiovascular Health، خطر نارسایی قلبی در طول چند دهه در مقایسه با عدم مصرف قهوه، 5 تا 12 درصد در هر فنجان قهوه در روز کاهش یافته است.
در مطالعه خطر آترواسکلروز در جوامع، خطر نارسایی قلبی بین 0 تا 1 فنجان قهوه در روز تغییر نکرد. با این حال، در افرادی که حداقل 2 فنجان در روز نوشیدند حدود 30 درصد کمتر بود.
به نظر می رسد نوشیدن قهوه بدون کافئین تأثیر معکوس بر خطر نارسایی قلبی دارد - به طور قابل توجهی خطر نارسایی قلبی را در مطالعه قلب فرامینگهام افزایش می دهد. با این حال، در مطالعه سلامت قلب و عروق؛ هیچ افزایش یا کاهشی در خطر نارسایی قلبی در ارتباط با نوشیدن قهوه بدون کافئین وجود نداشت. هنگامی که محققان این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که مصرف کافئین از هر منبعی با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است و کافئین حداقل بخشی از دلیل سود ظاهری نوشیدن بیشتر قهوه است.
"ارتباط بین کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی تعجب آور بود. قهوه و کافئین اغلب توسط جمعیت عمومی به عنوان "مضر" برای قلب در نظر گرفته می شود زیرا مردم آنها را با تپش قلب، فشار خون بالا و غیره مرتبط می دانند. کائو گفت. با این حال، هنوز شواهد واضح کافی برای توصیه به افزایش مصرف قهوه برای کاهش خطر بیماری قلبی با همان قدرت و قطعیتی که ترک سیگار، کاهش وزن یا ورزش می کند، وجود ندارد.

طبق دستورالعمل های غذایی فدرال، سه تا پنج فنجان قهوه 8 اونس در روز می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما این فقط به قهوه سیاه ساده اشاره دارد. انجمن قلب آمریکا هشدار می دهد که نوشیدنی های محبوب مبتنی بر قهوه مانند لاته و ماکیاتو اغلب دارای کالری، قند اضافه و چربی هستند. علاوه بر این، علیرغم فواید آن، تحقیقات نشان داده است که کافئین در صورت مصرف بیش از حد نیز می تواند خطرناک باشد. علاوه بر این، کودکان باید از کافئین اجتناب کنند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که به طور کلی، بچه ها از نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری کنند.



اگرچه نمی‌توان علیت را اثبات کرد، اما جالب است که این سه مطالعه نشان می‌دهند که نوشیدن قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است و قهوه می‌تواند بخشی از یک الگوی غذایی سالم در صورت مصرف ساده، بدون قند افزوده و محصولات لبنی پرچرب باشد. پنی ام. کریس اترتون، دکترای RDN، رئیس سابق کمیته رهبری شورای سلامت متابولیک و سبک زندگی انجمن قلب آمریکا، استاد علوم تغذیه دانشگاه ایوان پوگ و استاد برجسته تغذیه در دانشگاه گفت: دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، کالج بهداشت و توسعه انسانی در پارک دانشگاه. نتیجه: از قهوه در حد اعتدال به عنوان بخشی از یک الگوی کلی رژیم غذایی سالم برای قلب لذت ببرید که توصیه‌های مربوط به میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم‌چرب/بدون‌چرب را برآورده می‌کند و همچنین دارای سدیم و چربی اشباع کم است. و قندهای اضافه شده همچنین، مهم است که توجه داشته باشید که کافئین یک محرک است و مصرف بیش از حد آن ممکن است مشکل‌ساز باشد - باعث بی‌حالی و مشکلات خواب شود.

محدودیت‌های مطالعه که ممکن است بر نتایج تجزیه و تحلیل تأثیر بگذارد، شامل تفاوت‌هایی در نحوه ثبت نوشیدن قهوه و نوع قهوه مصرف‌شده بود. به عنوان مثال، انواع قهوه قطره ای، پرکوله، فرنچ پرس یا قهوه اسپرسو. منشا دانه های قهوه؛ و قهوه فیلتر شده یا بدون فیلتر جزئیات مشخص نشده است. همچنین ممکن است در مورد واحد اندازه گیری برای 1 فنجان قهوه (یعنی چند اونس در هر فنجان) تنوع وجود داشته باشد. این عوامل می توانند منجر به سطوح مختلف کافئین شوند. علاوه بر این، محققان هشدار می دهند که مطالعات اولیه فقط قهوه کافئین دار یا بدون کافئین را شرح داده است، بنابراین این یافته ها ممکن است در مورد نوشیدنی های انرژی زا، چای های کافئین دار، نوشابه و سایر مواد غذایی حاوی کافئین از جمله شکلات صدق نکند.

HealthyDay