صفحه نخست    بلاگ    ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

ارتباط فشار خون بالا با برخی از باکتری های دهان در زنان مسن

 بلاگ    ۱۴۰۰/۱۲/۱۱  چاپ
ارتباط فشار خون بالا با برخی از باکتری های دهان در زنان مسن

در مطالعه ای که روی بیش از 1200 زن در ایالات متحده با میانگین سنی 63 سال انجام شد، 10 نوع باکتری دهان با خطر بالاتر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط بودند، در حالی که پنج گونه از باکتری ها با کاهش خطر فشار خون بالا مرتبط هستند.
مطالعه مشاهده ای نمی تواند علت و معلول را اثبات کند. به گفته محققان، با این حال، یافته‌ها فرصت‌های احتمالی برای افزایش پیشگیری از فشار خون بالا از طریق مراقبت‌های هدفمند از دهان را برجسته می‌کند.
بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، یک مجله با دسترسی آزاد و بررسی شده از انجمن قلب آمریکا، برخی از باکتری های دهان با ایجاد فشار خون بالا، همچنین به عنوان فشار خون بالا، در زنان یائسه مرتبط هستند. 
فشار خون بالا معمولاً با دو اندازه گیری تعریف می شود: فشار خون سیستولیک (عدد بالای اندازه گیری فشار هنگام ضربان قلب) 130 میلی متر جیوه یا بالاتر و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین نشان دهنده فشار بین ضربان قلب) 80 میلی متر جیوه یا بالاتر است.

در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که فشار خون در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال موجود در مقایسه با افراد بدون آن بیشتر است، محققان بر این باورند که این مطالعه اولین مطالعه ای است که ارتباط بین باکتری های دهان و افزایش فشار خون را به صورت آینده نگر بررسی می کند.



مایکل J. LaMonte گفت: «از آنجایی که بیماری پریودنتال و فشار خون بالا به ویژه در افراد مسن شایع است، اگر بتوان رابطه ای بین باکتری های دهان و خطر فشار خون بالا ایجاد کرد، ممکن است فرصتی برای افزایش پیشگیری از فشار خون بالا از طریق افزایش مراقبت های دهانی هدفمند وجود داشته باشد.

محققان داده های 1215 زن یائسه (میانگین سنی 63 سال در ثبت نام مطالعه، بین سال های 1997 و 2001) را در مطالعه پوکی استخوان و بیماری پریودنتال بوفالو در بوفالو، نیویورک ارزیابی کردند. لامونت گفت: در هنگام ثبت نام در مطالعه، محققان فشار خون را ثبت کردند و پلاک های دهان را از زیر خط لثه جمع آوری کردند، "این جایی است که برخی از باکتری ها ساختار لثه و دندان را سالم نگه می دارند و برخی دیگر باعث بیماری لثه و پریودنتال می شوند." آنها همچنین به مصرف دارو و تاریخچه پزشکی و شیوه زندگی اشاره کردند تا بررسی کنند که آیا ارتباطی بین باکتری های دهان و فشار خون بالا در زنان مسن وجود دارد یا خیر.

Healthtoday